inwestycje »

Poznaliśmy wykonawcę projektu trasy S7 przez Bemowo, Bielany i Łomianki

2 sierpnia 2024

Poznaliśmy wykonawcę projektu trasy S7 przez Bemowo, Bielany i Łomianki
źródło: GDDKiA

Poznaliśmy firmę, która zaprojektuje północny wylot S7 z Warszawy. Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum firm Transprojekt Gdański (lider) oraz Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt Warszawa.

Konsorcjum będzie miało 41 miesięcy na przygotowanie projektu budowlanego oraz uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych do budowy drogi. Trasa S7 biegnąca przez Bemowo, Bielany i Łomianki powstanie do 2030 roku.

Trasa S7 przez Bemowo, Bielany i Łomianki

S7 pomiędzy Kiełpinem a Trasą Armii Krajowej będzie miała po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a w niektórych miejscach nawet cztery. Przez mocno zurbanizowane tereny Bemowa i Bielan trasa będzie biegła w tunelach. Odcinek S7 o długości prawie 13 km w początkowej części przebiegać będzie po istniejącym śladzie ul. Kolejowej w Dziekanowie Leśnym. Następnie, za węzłem Łomianki, w kierunku Kanału Młocińskiego, zaprojektowana będzie na nasypie.

Dalej trasa będzie biegła wschodnim skrajem Puszczy Kampinoskiej, aż do węzła Warszawa Wólka Węglowa. Za ul. Arkuszową zjedzie do tuneli - pierwszego o długości ok. kilometra i kolejnego o około sto metrów dłuższego, którego wlot usytuowany będzie w okolicach lotniska przy Powstańców Śląskich. Po wyjściu z tuneli S7 wzniesie się ponad teren nad drogą ekspresową Trasy Armii Krajowej (S8). Pomiędzy tunelami przewidziano węzeł Warszawa Chomiczówka, a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł Warszawa Północ. Oprócz wspomnianych tuneli powstaną również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska, tj. ekrany akustyczne. Planowane są też przejścia dla zwierząt i ogrodzenie trasy.

MB

Najnowsze informacje